Zapraszamy na koncert w ramach zadania „Nasza Mała Ojczyzna”, który jest współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
W dniu, w którym cała Polska bije jednym sercem, zapraszamy na wyjątkowy koncert „Listopadowa Duma” — muzyczną podróż przez historię i emocje, które budowały naszą niepodległość.
W programie usłyszą Państwo najpiękniejsze pieśni patriotyczne i legionowe, m.in.:
Rota, My, Pierwsza Brygada, Rozkwitały pąki białych róż, Czerwone maki na Monte Cassino oraz współczesne utwory w nowych, wzruszających aranżacjach.
Niech ten wieczór będzie wspólnym świętem radości, refleksji i dumy z naszej historii.
Przyjdź, zaśpiewaj razem z nami i poczuj ducha listopadowej wolności!
W koncercie wystąpią:
MAŁGORZATA DŁUGOSZ – sopran
Ukończyła Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. H. Romanowskiej oraz doskonaliła swój warsztat na kursach oratoryjno – kantatowych u pani Adele Stolte w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” we Wrocławiu. Równolegle z kształceniem głosu studiowała pedagogikę wokalną na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Łodzi.
Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego partią pani Rossignol w operze „Dyrektor teatru” W.A.Mozarta, w przedstawieniu łódzkiej AM.
Jeszcze w czasie studiów związała się na dwa sezony z Warszawską Operą Kameralną ( Królowa nocy – „Czarodziejki flet” ). Kolejne sezony, to współpraca z Operą Bałtycką w Gdańsku ( partia Małgosi w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdinck ) i z Teatrem Wielkim w Poznaniu ( Rozyna – „Cyrulik sewilski” G Rossini) .
Zaangażowana do Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie, kierowanego przez Bogusława Kaczyńskiego zadebiutowała w repertuarze operetkowym partią Arseny w „Baronie cygańskim” J. Straussa a w kolejnych latach na tej scenie powiększa swój repertuar o kolejne role m. in.: Adela w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Joanna – „Błękitny zamek” R. Czubatego, Księżna – „Ptasznik z Tyrolu” K. Zellera, Stasi –„Księżniczka czardasza” E. Kalmana, Hanna w „Wesołej wdówce” F. Lehara (podczas premiery rozentuzjazmowana publiczność zmusza ją do bisowania słynnej „Pieśni o Willi”!), a także role operowe: Frasquita w „Carmen” G. Bizeta, I Dama i Papagena w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta.
Swój repertuar poszerzyła współpracując przez wiele lat z Gliwickim Teatrem Muzycznym o partie: Sylwia w „Księżniczce czardasza” E. Kalmana , Rosalinda w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Liza w „Krainie uśmiechu” F. Lehara, tytułowa hrabina Marica w operetce „Hrabina Marica” E. Kalmana, księżniczka Laya w „Kwiecie Hawaii” P. Abrahama, Micaela w operze „Carmen” J. Bizeta, tytułowa partia Anny Kareniny w adaptacji teatralnej powieści L. Tołstoja do muzyki M. Zaryckiego.
W Operze Nova w Bydgoszczy śpiewała przez wiele sezonów partię Lizy – Kraina uśmiechu F. Lehara i tytułową hrabinę Maricę w operetce E. Kalmana „Hrabina Marica”, w Operze Krakowskiej kreowała Rozalindę w „Zemście nietoperza” J. Straussa. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wykonywała partię Silwy w operetce „Księżniczka czardasza” oraz tytułową partię księżnej Gerolstein w operetce J. Offenbacha „Wielka Księżna Gerolstein”.
M. Długosz udziela się również jako śpiewaczka estradowa: Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwal im. Krystyny Jamroz w Busku–Zdroju, Festiwal Muzyki Wiedeńskiej w Jeleniej Górze, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Podlaskie Spotkania z Arią, Festiwal im. Adama Didura w Sanoku, Muzyka w Sandomierzu, Dni Sztuki Reszel*Spotkania Polsko-Niemieckie, Grudziądzkie Spotkania Operowe, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Festiwal Kompozytorów Polskich w Bielsku–Białej, Festiwal Muzyczny w Mielcu, Europejski Festiwal Muzyczny „Gloria” w Białymstoku, Festiwal im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej.
W jej szerokim repertuarze koncertowym, obok arii operowych, operetkowych, musicalowych, pieśni i piosenek znajdują się również oratoria i kantaty m. in.: J.S. Bacha „Magnificat”, kantata solowa BWV 202 „Weichet nur, betrubte Schatten”, J.F.Haendla oratoria – „Mesjasz” i „Dixit Dominus”, G.Haydna „Stworzenie świata”, W.A.Mozarta Msza Koronacyjna C-dur i motet „Exultate Jubilate”, „Stabat Mater” – G.B.Pergolesiego, G.Rossiniego i K.Szymanowskiego.
Dla uczczenia „Roku Jana Sebastiana Bacha” (2000) współtworzyła trio barokowe w składzie sopran, flet i klawesyn, wykonując Koncerty Muzyki Dawnej.
Brała udział koncertach telewizyjnych : w prapremierowym wykonaniu „Messa degli Angeli” Ch. Heimermanna, skomponowanej i wykonanej specjalnie z okazji 80-tych urodzin papieża Jana Pawła II w Rzymie, „Stabat Mater” K. Szymanowskiego w Bielsku-Białej, „Wielka sława to żart” w Warszawie, „Tu gdzie śpiewał Jan Kiepura” w Krynicy, „Gala operowo-operetkowa” w Łańcucie oraz programach telewizyjnych : ”Wiolinem i basem” L. Kydryńskiego, „MDM po godzinach” W. Manna i K. Materny,.
Jej głos doceniony został również w polskim dubbingu : Księżniczka Aurora ( teksty i piosenki ) w filmie W. Disney’a „Śpiąca królewna”, „Pinokio” i telewizyjna „Myszka Miki”.
Za partię Micaeli w operze „Carmen” J. Bizeta, zaśpiewanej w Ruinach Teatru Miejskiego w Gliwicach otrzymała nominację do Złotej Maski (2007). Opera „Carmen” została zarejestrowana na DVD.
Związek Artystów Scen Polskich przyznał M. Długosz w roku 2003 Dyplom Uznania za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na Scenach Teatrów Muzyczno-Operetkowych i za całokształt pracy artystycznej, a w 2012 roku uhonorował najwyższą nagrodą ZASP – statuetką Ariona.
W 2009 odznaczona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem „Zasłużony dla kultury polskiej” a w roku 2017 Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
RAFAŁ SONGAN – BARYTON
Wieloletni solista Teatru Wielkiego w Łodzi.
Debiutował w Czarnej masce Krzysztofa Pendereckiego wystawianej w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, gościnnie występuje także na scenach operowych:
Bydgoszczy, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Szczecina czy Bytomia.
Półfinalista konkursu Luciano Pavarottiego w Modenie oraz konkursu Belvedere w Wiedniu. Laureat Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu.
Śpiewał m. in. w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii, Danii, Włoszech, Anglii, Szwajcarii, Irlandii Pn., Rosji, Macedonii, na Ukrainie, Tajwanie i Martynice.
Brał udział w prapremierze Wyrywacza serc Elżbiety Sikory, opery Borisa Viana wystawionej na scenie Opery Narodowej w Warszawie w reżyserii Mariusza Trelińskiego, a w roku 1997 wystąpił w paryskiej realizacji tego przedstawienia w Centre Georges Pompidou.
Współpracuje z wieloma krajowymi orkiestrami filharmonicznymi i operowymi. Wykonuje repertuar operowy, operetkowy, musicalowy oraz światowe przeboje.
W swoim dorobku artystycznym posiada m. in. partie:
– Nabucco w Nabucco G. Verdiego
– Makbet w Makbecie G. Verdiego
– Renato w Balu maskowym G. Verdiego
– Hrabia di Luna w Trubadurze G. Verdiego
– Amonastro w Aidzie G. Verdiego
– Escamillo w Carmen G. Bizeta
– Figaro w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego
– Sharpless w Madama Butterfly G. Pucciniego
– Marcello w Cyganerii G. Pucciniego
– Enrico w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego
– Belcore w Napoju miłosnym G. Donizettiego
– Alfino w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego
– Tonio w Pajacach R. Leoncavalla
– Oniegin w Onieginie P. Czajkowskiego
MARCIN JANISZEWSKI – fortepian
Absolwent wydziału Wychowania Muzycznego AM w Łodzi oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach w specjalności akordeon.
Laureat:
- Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Akordeonowego w Przemyślu(2001)
- I nagroda w kat. zespołów jazzowych na Jazz & Pop Festiwal „Złoty Krokus” w Jeleniej Górze (2002)
- II nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Akordeonowym „Citta di Castelfidardo” we Włoszech(2002)
- Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana w roku 2002
- Nagroda dla Najlepszego Pianisty na IX Gospel Camp Meeting Osiek 2005
Lider zespołów muzycznych, z którymi koncertował w Polsce, Niemczech, Słowacji, Austrii, Włoszech i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Dokonał wielu nagrań płytowych oraz dla radia i teatru telewizji z powodzeniem odnajdując się w różnych gatunkach muzycznych jako akordeonista, pianista i aranżer.
Muzyk prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną. Jest nauczycielem akordeonu w PSM I i II st. im. K. Kurpińskiego w Kutnie. Wieloletni akompaniator na Wydziale Aktorskim Łódzkiej Szkoły Filmowej. Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej w dziedzinie akordeonu jazzowego.
MICHAŁ GOŚLIŃSKI – altówka, śpiew
W wieku siedmiu lat rozpoczął edukację muzyczną w klasie skrzypiec, w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.
W wieku piętnastu lat zaczął naukę gry na altówce w PSM II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.
Kontynuował edukację muzyczną w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie altówki prof. Jolanty Kukuły – Kopczyńskiej.
W roku 2009 uzyskał tytuł magistra sztuki.
Następnie rozpoczął naukę śpiewu solowego (kontratenor) pod kierunkiem ad. dr hab. Anny Radziejewskiej (mezzosopran) na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno – aktorskim, specjalność muzyka dawna. Jednocześnie współpracował z Chórem Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina (wykonanie solowe partii altowej „Gloria D-dur” A. Vivaldiego).
W roku 2016 zdobył tytuł magistra sztuki w klasie śpiewu solowego ad. dr hab. Anny Radziejewskiej. Ukończył też staż artystyczny w specjalności śpiewu solowego (studia podyplomowe).
Uczestniczył w licznych międzynarodowych warsztatach wokalnych w klasie śpiewu takich pedagogów jak: Artur Stefanowicz, Jadwiga Rappe, Cezary Szyfman, James Oxley, Dirk Snellings, Jan Van Elsacker.
Brał udział w międzynarodowych konkursach wokalnych (7th VERONICA DUNNE International Singing Competition w Dublinie, CONCORSO INTERNAZIONALE MUSICA SACRA International Singing Competition w Rzymie).
W roku 2012 zadebiutował jako kontratenor w spektaklu TOV/DOBRO, reżyserowanym przez Rosanna Gamson/World Wide i Teatr Chorea (Teatr Nowy w Łodzi) .
Od roku 2017 współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis, z którym wykonywał oratorium „Deborah” G. F. Handla na Festiwalu Bachowskim w Halle.
Ponadto z zespołem NFM we Wrocławiu i orkiestrą Il Giardino Armonico pod dyrekcją Giovanniego Antonniniego, wykonywał „Brockes Passion” G.F.Telemanna na Festiwalu Wratislavia Cantans.
Występował też z zespołem La Tempesta, śpiewając w „Rosarium Virginis Mariae” M. Zieleńskiego, w NOSPR w Katowicach.
Koncertuje także z Orkiestrą Barokową Akademii Muzycznej w Krakowie. Ostatnio wykonywał kantatę „Gott der Herr ist Sonn und Schild” BWV 79 oraz kantatę „Ein feste Burg ist unser Gott” BWV 80. J. S. Bacha, dyr. prof. Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch.
Współpracuje także z kontratenorem mezzosopranowym Pawłem Wojtasiewiczem. Występują na terenie Belgii (Antwerpia) i wykonują liczne duety H. Purcella, G. F. Handla i C. Monteverdiego.
W listopadzie 2018 r. dostał się do agencji operowej Silvana Sintow Calssicalia International Promotions & Management w Monachium, w której zaproponowano mu dalszą współpracę w projektach barokowych.
Od roku 2019 współpracuje również z zespołem The Cracow Singers.
Ukończył Studium Pedagogiczne z metodyki nauczania śpiewu solowego na UMFC w Warszawie. Posiada bogate, wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w nauczaniu śpiewu estradowego i klasycznego.
Pracował na stanowisku nauczyciela śpiewu solowego w Szkole Muzycznej Stanisława Moniuszki w Gąbinie (uzyskując tytuł nauczyciela kontraktowego). Wiele lat współpracował z Miejską Strefą Ośrodek Kultury Górna pełniąc funkcję instruktora śpiewu. Przez kilka lat był też trenerem wokalnym w Artia Musical School.
Jego uczniowie są laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, a absolwenci studiują śpiew na Wyższych Uczelniach Muzycznych, a także pracują w chórach (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina i Teatr Wielki w Łodzi).
organizator: KGW w Złoczewie
Partnerzy: Gmina Złoczew, MOK w Złoczewie
Leave a Reply